Koulutushaku:




Merkonomi, Asiakaspalvelu ja myynti

Koulutuksen tavoite

Asiakaspalveluun ja myyntiin suuntautunut merkonomi osaa toimia monipuolisissa sekä vaihtelevissa asiakaspalvelun, myynnin ja markkinointiviestinnän tehtävissä.

Hän osaa luoda, ylläpitää ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita sekä osaa palvella tarpeiltaan erilaisia asiakasryhmiä kannattavasti. Tutkinnon suorittanut on markkinoinnin moniosaaja, joka hallitsee monikanavaisen markkinoinnin. Myös tiedottaminen sekä omaa työllistymistä edistävän kontaktiverkoston rakentaminen ovat hänelle tuttuja.

Asiakaspalvelun ja myynnin opintoihin sisältyy lisäksi mm. kuvankäsittelyä, julkaisujen tuottamista, tuloksellista toimintaa, kannattavuuden suunnittelua ja työyhteisössä toimimista. Yhteistyökumppaneiden kanssa toteutettavat projektit takaavat opintojen käytännönläheisyyden ja ajantasaisuuden.

Osaamisalan suorittanut sijoittuu esimerkiksi seuraavanlaisiin asiakaspalvelun ja myynnin työtehtäviin: myyjä, somistaja, myyntineuvottelija, rahoitus- ja vakuutusalan palveluneuvoja, tuoteryhmä- tai osastovastaava, tuote-edustaja, markkinointiassistentti ja myyntisihteeri. Asiakaspalvelun ja myynnin osaajat toimivat myös yksityisyrittäjinä useilla eri aloilla. Tutkinnon suorittaneella on valmiudet kehittyä lähiesimiestehtäviin.

Jatko-opintomahdollisuudet

Koulutuksen sisältö

Opiskelet ammatillisia sisältöjä, kuten

  • asiakaspalvelua ja myyntiä
  • talouspalveluja
  • kannattavuuden suunnittelua
  • verkkopalvelujen tuottamista
  • myynnin ja asiakaspalvelun tukitoimien sovellusohjelmia
  • erilaisia viestintävälineitä
  • tietojenkäsittelyyn liittyviä taitoja A-ajokortin tasoisesti

Tutkintoon kuuluva työpaikalla oppiminen tehdään koulutussopimuksella tai oppisopimuksella alan yrityksissä.

Tutkinnon muodostuminen

Liiketoiminnan perustutkinto e-perusteet

Opiskelijavalinnat jatkuvassa haussa

Koulutukseen on jatkuva haku.

Koulutuksen kesto on keskimäärin kaksi vuotta. Koulutuksen laajuus suunnitellaan opiskelijan aikaisempien opintojen, työn tai muun soveltuvan kokemuksen kautta hankitun osaamisen perusteella. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma (HOKS).

Koulutukseen on mahdollista hakea päätoimisuutta edellyttäviä opintososiaalisia tukia (esim. Kela, Työllisyysrahasto, TE-toimisto).

Liiketoiminnan perustutkinto, Asiakaspalvelun ja myynnin osaaja

Hae koulutukseen

Yhteishaku

Seuraava yhteishaku on
18.2.-10.3.2020.

Jatkuva haku

Hae jatkuvassa haussa

Jos sinulla on tiedossasi soveltuva työpaikka, hakeudu oppisopimuskoulutukseen.

Oppisopimus

Lisätiedot

koulutuspäällikkö Mikko Siirilä
puh. 044 9060 305
mikko.siirila(at)vaao.fi

Koulutusneuvonta
puh. (03) 574 2314

Hyviä syitä opiskella VAAOssa

Ilmapiiri

VAAO sykkii elämää, innostusta ja tekemisen tahtoa.

Kaikki lähellä

Kaverit, kaupungit, koulut, opinnot ja muu keskeinen.

Tuntuma työelämään

Hyvät verkostot työelämään luodaan jo opiskeluaikana. VAAOn kautta löydät hyvät työssäoppimispaikat ja työpaikoilla näet alan uusimmat kuviot.

Hyvät tilat

Ajanmukaisissa oppimisympäristöissä ja aidoissa työtilanteissa opiskelu sujuu.