Koulutushaku:




Merkonomi, Asiakaspalvelu ja myynti

Koulutuksen tavoite

Asiakaspalveluun ja myyntiin suuntautunut merkonomi osaa toimia monipuolisissa sekä vaihtelevissa asiakaspalvelun, myynnin ja markkinointiviestinnän tehtävissä.

Hän osaa luoda, ylläpitää ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita sekä osaa palvella tarpeiltaan erilaisia asiakasryhmiä kannattavasti. Tutkinnon suorittanut on markkinoinnin moniosaaja, joka hallitsee monikanavaisen markkinoinnin. Myös tiedottaminen sekä omaa työllistymistä edistävän kontaktiverkoston rakentaminen ovat hänelle tuttuja.

Asiakaspalvelun ja myynnin opintoihin sisältyy lisäksi mm. kuvankäsittelyä, julkaisujen tuottamista, tuloksellista toimintaa, kannattavuuden suunnittelua ja työyhteisössä toimimista. Yhteistyökumppaneiden kanssa toteutettavat projektit takaavat opintojen käytännönläheisyyden ja ajantasaisuuden.

Osaamisalan suorittanut sijoittuu esimerkiksi seuraavanlaisiin asiakaspalvelun ja myynnin työtehtäviin: myyjä, somistaja, myyntineuvottelija, rahoitus- ja vakuutusalan palveluneuvoja, tuoteryhmä- tai osastovastaava, tuote-edustaja, markkinointiassistentti ja myyntisihteeri. Asiakaspalvelun ja myynnin osaajat toimivat myös yksityisyrittäjinä useilla eri aloilla. Tutkinnon suorittaneella on valmiudet kehittyä lähiesimiestehtäviin.

Jatko-opintomahdollisuudet

Koulutuksen sisältö

Liiketoiminnan perustutkinnon laajuus on 180 osp. Tutkinto muodostuu ammatillisista tutkinnon osista (145 osp) ja yhteisistä tutkinnon osista (35 osp). Tutkintoon sisältyy kolme pakollista tutkinnon osaa: Asiakaspalvelu, Tuloksellinen toiminta ja Työyhteisössä toimiminen (55 osp).

Opiskelet ammatillisia sisältöjä, kuten

  • asiakaspalvelua ja myyntiä
  • talouspalveluja
  • kannattavuuden suunnittelua
  • verkkopalvelujen tuottamista
  • myynnin ja asiakaspalvelun tukitoimien sovellusohjelmia
  • erilaisia viestintävälineitä
  • tietojenkäsittelyyn liittyviä taitoja A-ajokortin tasoisesti

Tutkintoon kuuluva työpaikalla oppiminen tehdään koulutussopimuksella tai oppisopimuksella alan yrityksissä.

Opiskelijalle laaditaan opintojen alkaessa henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jonka mukaisesti hänen opintonsa etenevät.

Liiketoiminnan perustutkinto e-perusteet. (1.8.2018)

Koulutukseen hakeminen jatkuvan haun kautta

  • Koulutus on päätoimista päivä/ilta monimuoto-opiskelua. Jokaisessa tutkinnon osassa on lähiopetusta, etäopetusta ja työpaikalla tapahtuvaa oppimista. Koulutuksen laajuus suunnitellaan opiskelijan aikaisempien opintojen, työn tai muun soveltuvan kokemuksen kautta hankitun osaamisen perusteella. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma (HOKS).
  • Koulutukseen on mahdollista hakea päätoimisuutta edellyttäviä opintososiaalisia tukia (esim. Kela, Koulutusrahasto, TE-toimisto).

Liiketoiminnan perustutkinto, Asiakaspalvelun ja myynnin osaaja

Hae koulutukseen

Yhteishaku

Seuraava yhteishaku on helmi-maaliskuun 2019 vaihteessa.

Jatkuva haku

Jos sinulla on tiedossasi soveltuva työpaikka, hakeudu oppisopimuskoulutukseen.

Oppisopimus

Lisätiedot

koulutuspäällikkö Mikko Siirilä
puh. 044 9060 305
mikko.siirila(at)vaao.fi

Koulutusneuvonta
puh. (03) 574 2314

VIISI hyvää syytä opiskella VAAOssa

Tulokset

Vuonna 2016 tehdyssä vertailussa VAAO oli sarjassaan, suuret monialaiset oppilaitokset, Pirkanmaan paras ja koko maan 13. paras!

Ilmapiiri

VAAO sykkii elämää, innostusta ja tekemisen tahtoa.

Kaikki lähellä

Kaverit, kaupungit, koulut, opinnot ja muu keskeinen.

Tuntuma työelämään

Hyvät verkostot työelämään luodaan jo opiskeluaikana. VAAOn kautta löydät hyvät työssäoppimispaikat ja työpaikoilla näet alan uusimmat kuviot.

Hyvät tilat

Ajanmukaisissa oppimisympäristöissä ja aidoissa työtilanteissa opiskelu sujuu.